Jobba hos oss!

Jakobssons möbler behöver tillökning! Vi söker en Ekonomiansvarig & en Butikschef.

 

Om Jakobssons

Vår butik Jakobssons Möbler är en plats för inspiration utöver det vanliga.
Med en noga utvald samling av möbler, belysning och inredningsdetaljer vill vi skapa inspirerande miljöer som skiljer sig från våra konkurrenter.

Vi handplockar vårt sortiment utifrån det vi själva gillar och vad vi tror att våra kunder tycker om.
Vi vill att Jakobssons Möbler ska skapa inredningslust och att besöket hos oss ska kännas inspirerande, mysigt och välkomnande.
Kundupplevelsen är viktig och service är inte bara ett ord – vi vill överträffa kundens förväntningar.
Med vårt utbud, inspirerande miljöer och handplockat sortiment vill vi sticka ut i jämförelse med andra traditionella möbel och inredningsbutiker.

Vi bedriver idag en fysisk butik på Aspholmen i Örebro samt en nätbutik.
Vi jobbar också med inredningsuppdrag åt både privatpersoner, företag och annan offentlig miljö.


Butikschef

Vi söker nu en butikschef för vår butik på Aspholmen i Örebro.
Vi erbjuder Dig en rolig arbetsplats i ett företag som ger dig chansen att utvecklas och där du får vara med och påverka resultatet.
Vi ser gärna att Du har erfarenhet av ledarskap och personal. 
Du älskar att sälja och är en  social person som gillar att träffa kunder varje dag.

Våra kunder är det viktigaste vi har och vi strävar efter att erbjuda den bästa servicen och det bästa bemötandet.
Din viktigaste uppgift blir att coacha, leda och utveckla dina medarbetare mot uppsatta mål, följa upp och optimera säljandet i butiken.


Som butikschef ser du till att det finns de bästa förusättningarna för att säljarna ska kunna ha det det bästa kundmötet, alltid tänka kundanpassat både i 
mötet med en säljare men också när det gäller butiksupplevelsen.
Vi vill att du har erfarenhet av daglig butiksverksamhet, att planera för butiken när det kommer till varor, kampanjer och övrigt som har med butiksdrift att göra.

Ansvar

  • - Du ansvarar för att det alltid finns personal på plats.
    - Uppföljning, medarbetarsamtal med butikspersonalen. Ansvarar för att personalen blir utbildad i tex produktkunskap för att bli bättre på sitt arbete.
    - Fördela ansvar och utveckla arbetsmetoder för säljarna
    - Arbeta för att säkerställa att personalen har rätt kompetens och attityd inom försäljning och service.
    -Förtydliga försäljningsmål för butiken och varje individ kontinuerligt.
    Är med och rekryterar säljare och extra personal.
    - Utbilda personalen i merförsäljning och är med och utvecklas strategier för detta.

Vem är du?

Vi tror att du är en glad och positiv person som gillar människor och som drivs av att få nöjda kunder och av att uppnå uppsatta mål. 
Vi tror att du är generös med beröm och glada tillrop. Inte rädd för att hugga i där det behövs.
Du ska vara prestigelös men vara stolt över vad du kan och dina erfarenheter.
Du bör ha ett intresse för inredning och det är en fördel om du har jobbat med mobler.
Vi vill att du har erfarenhet av att sälja, gärna under några år.

Är du vår nya kollega? Då ska du ansöka genom att maila ditt CV och personligt brev så kontaktar vi dig.

Ansök senast 29 oktober. Vi kontaktar sökande löpande under ansökningstiden.
Har du frågor om tjänsten ring Richard Jakobsson 070 854 78 02

Omfattning av tjänst: Vi kan vara flexibla men vi tror att den bör vara mellan 80 - 100%

Tjänsten innebär helgarbete enl. schema.

Sista ansökningsdag: 20-10-29 (Urval sker löpande)

Kontaktperson: Richard Jakobsson

Kontakt/ansökan mail: richard@jakobssonsmobler.se



Ekonomiansvarig

Du bör ha erfarenhet av att självständigt kunna hantera löpande bokföring, dagskassor, kund- & leverantörsreskontra, avstämningar och fakturering.
Du är bra på att granska siffror och lägga fram mer kostnadseffektiva lösningar.
Har du vana av upphandlingar av varor och tjänster är det ett plus.

Vem är du?

Du är gymnasieekonom i botten med en lämplig påbyggnadsutbildning alternativt civilekonom med flerårig erfarenhet av motsvarande arbete från redovisnings- eller revisionsbyrå eller
tjänst med liknande den vi erbjuder.
Du har erfarenhet av kvalificerad redovisning och ekonomistyrning. Du bör kunna tala och skriva svenska och engelska obehindrat.

Som person är du analytisk, ansvarstagande, prestigelös men ändå driven. 
Du har integritet och hög social kompetens, arbetar självständigt och strukturerat med stor noggrannhet och engagemang. 
Vi tror att du är en kommunikativ problemlösare och att arbeta i olika it-system.

Vi Erbjuder

Vi erbjuder dig ett utmanande och ansvarsfullt arbete i ett företag som befinner sig i en spännande utvecklingsfas.
Du får vara en del av en kreativ miljö med spännande produkter och härliga arbetskamrater.

Är du vår nya kollega? Då ska du ansöka genom att maila ditt CV och personligt brev så kontaktar vi dig.

Ansök senast 27 oktober. Vi kontaktar sökande löpande under ansökningstiden.
Har du frågor om tjänsten ring Richard Jakobsson 070 854 78 02

Omfattning av tjänst: 50%

Sista ansökningsdag: 20-10-27 (Urval sker löpande)

Kontaktperson: Richard Jakobsson

Kontakt/ansökan mail: richard@jakobssonsmobler.se